Mashinky.cz

Chain signals – nyní vyřešíte vše!

Jak bylo již zmíněno, měli pro nás vývojáři nachystané jedno velké překvapení. Jedná se o dlouho komunitou poptávaný a očekávaný nový druh zřetězených (Chain / Combo) návěstidel. Nyní vytvoříte ještě úžasnější železniční sítě! Takže směle do toho a nezapomeňte se pochlubit jak vám to díky chain signals jde. 🙂

Prozatím není sepsána nějak komplexněji jejich funkce, ale mohu zkopírovat pár komentářů z officiálního facebooku Mashinek. Případně se můžete podělit vy, jak je používáte a nebo jak by jste popsali lépe jejich funkci.

Svítí zeleně po tu dobu, kdy je v následujícím úseku tratě alespoň jedno po směru svítící zeleně. Jinak svítí červeně.

Funguje to tak, že u návěstidla se vlak zastaví, jestliže je něco mezi tím a dalším návěstidlem, takže jestli máš návěstidlo před a za zastávkou, vlak zastaví na zastávce a přijíždějící vlak zastaví před návěstidlem před zastávkou, jakmile vlak odjede ze zastávky a přejede další návěstidlo, druhý vlak vyjede.

Dává se před složité křižovatky. Pokud vlak nemá kudy z křižovatky vyjet, tak zůstane stát před křižovatkou a nebude ji blokovat.

Nejedná se o path signály, Chain funguje úplně jinak. Např. když se používá jen jako distanční na jednosměrné trati, svítí ve výsledku všude červená.

Doporučuji na koncových zastávkách nebo složité křižovatky, kde by obyčejné nasekali paseku.

Podle stavu následujících návěstí dokáže vlak i zastavit. jednoduše nevpustí vlak do následujícího úseku, pokud z něho nevede volný výjezd.

2 odpovědi na “Chain signals – nyní vyřešíte vše!

  1. popon2

    Ta druhá citace ale je (pokud se nepletu) o těch základních návěstidlech ne? Celkem bych uvítal přesnější popis situací, kde se hodí nová návěstidla. Protože mám v hlavě zafixované ty základní a neumím si představit, jak a proč používat ty nově přidané… Komunita to přijala s nadšením, ale jak jsem četl komentáře, tak možná třetina (včetně mě) v tom má celkem guláš…




    0



    0
  2. Nechic

    Řetězové návěstidlo je pomůcka, která ulehčí automatizaci kolejiště, protože jaksi nemáme ve hře dispečery a řízení stanic. Jednoduše řečeno řetězové návěstidlo se podívá na další návěstidlo co po něm následuje.  Ve hře je označeno se žlutým praporkem.

     

    Pokud v tom úseku jsou výhybky, dívá se do všech směrů v tom bloku dokud v každém směru nenarazí na první návěstidlo. Když na všech těch návěstidlech objeví jen červenou, znamená to, že z toho následujícího bloku (nebo chcete-li úseku mezi návěstidly) nejde odjet. Vlak co by tam vjel, by blokoval koleje tam kde nemá. Proto mu bude svítit červená.

    Řetězové návěstidlo svítí červeně, protože následující blokové násvětidlo je červené

    Pokud alespoň jedno z těch návěstidel, jedno v jakém směru, je zelené, pak bude na řetězovém návěstidle svítit zelená.

    Je možné odjet z úseku, tak svítí zeleně

    Řetězová návěstidla můžeme řadit za sebe, pak na sebe reagují a pokud svítí červeně jedno, budou svítit všechna, pokud mezi nimi není výhybka nějaká úniková cesta s volným návěstidlem.

    Řetězová návěstidla na sebe reagují

     

    Využití je tedy u složitějších křižovatek, ze kterých však je pro vlak lhostejná nebo jedna jediná cesta úniku. Nejčastější je konečná na nádraží, je jedno ke kterému nástupišti vlak pojede, ale když bude blokovat výjezd z nádraží, tak se to tam celé zaseká.

    Další možnost je, když se na kolej napojuje jiná kolej, je odtud jen jeden výjezd a pokud ten je červený, tak je zbytečné, aby vlak blokoval výhybku.

    Špatné je použití u rozvětvení kdy každý vlak chce jet jinam. Např. na trati Praha – Ostrava je najednou odbočka na Brno. Některé vlaky jezdí do Ostravy, některé do Brna, ale vlak co chce do Brna nepojede do Ostravy, jen protože tam je volná kolej. Pokud totiž bude volná kolej na Ostravu a červená na Brno, tak vlak co přijede od Prahy a chce do Brna bude mít zelenou a pak stejně zastaví v kolejišti.




    0



    0

Napsat komentář