Mashinky.cz

Herní pocity, úkoly, nová epocha.

Vánoční svátky, více času, uvolněná atmosféra. Konečně jsem si našel trochu času a prošel si od začátku až po poslední možnou éru. Rozhodl jsem se také shrnout mé pocity, poznatky a snad všechny úkoly, které mi byly nabídnuty.

S rozestavením kolejnic a nádraží nejsem vůbec spokojený (to snad v každé mapě co hraji). Možná málo zkušeností ovlivnilo to, že jsem se v tom nemohl u konce pomalu vyznat. Fungovalo to, ale určitě by se našel způsob jak to vyšperkovat k dokonalosti. 🙂

Pro novou hru jsem si vybral nastavení, kde jsem zvolil nejmenší možnou mapu. Říkal jsem si, že budu rád, když ovládnu aspoň ten malý plácek. První věc, která mě totiž napadá při hraní velké mapy je, že by se hodila minimapa. Já osobně jsem schopný se pěkně rychle ztratit a zapomenout, kde jaký průmysl či obce obsluhuji.

Dle obrázku s nastavením vidíte, že jsem si to nehodlal rozhodně ulehčit. I když počet lesů prakticky neovlivní nějak obtížnost a kopce je možno s trochou investicí srovnat. Jezera naopak nikdy nezahrnuji (neupravuji terén) a řeším to pouze mosty či objížďkou. Možná i s trochou štěstí mi bylo vygenerováno jezero, které mi nijak nepřekáželo a tak bylo jednoduché jej ignorovat.  Málo průmyslu a měst dodá do malé mapy opravdu málo obou hodnot a tak je jasná jen jedna cesta jak začít. Propojíte těch pár měst, které spočítáte doslova na prstech jedné ruky a pak následuje propojení lesů s jednou pilou. Z této pily dovážíte opracované klády opět do jediné nářaďovny. Jak bylo psáno, moc možností pro začátek fakt není. 😀

Už jenom přeprava prvních pasažérů je takový malý úspěch.  😎 

Nebo je taky super, když se v průběhu hry vygeneruje něco na způsob Břeclavi v mé hře. To si pak člověk dvakrát rozmyslí jestli mu ti Břeclaváci za to stojí. 😀

Příjemné zpestření beru náhodné úkoly, které má člověk možnost plnit a tím získat nějakou odměnu. Většinou se získávají peněžní tokeny, které dle mého už nejsou po pěti minutách hraní ani tak moc potřeba. Možná změna fungování ekonomiky (daně, penále, dražší provoz lokomotiv, zpoplatněn provoz nádraží a vagónů, …) by to mohla trošku ztížit, ale to bude asi na vybalancování v budoucnu a také na zvolené obtížnosti. Takové menší mínus je to, že pokud neplníte nějaký úkol, tak z toho máte maximálně špatný pocit. 🙂

Penále by na tomto místě bylo v pořádku. Tedy nastavit úkoly a příležitosti tak, aby si hráč pořádně rozmyslel, jestli mu to za to riziko v případě vysokého penále stále stojí.

Super a absolutně nečekaný úkol byl pro mě „Dej si pauzu“, nad tímto úkolem jsem se pobavil, oddechl si a dokonce i předepsaných 5minut pro splnění úkolu přetáhl. 🙂 Podepsán Johny Green je už jen perlička, tohle se Honzovi opravdu povedlo. Za odměnu je „?“, dle mého si ve splnění tohoto úkolu může najít každý to své. Jestli je za odměnu skrytý a blíže neznámý bonusový obsah, tak jsem jej neobjevil. 😀

V některých úkolech jsou za odměnu vagóny, které nejsou blíže specifikované a jsou naznačeny pouze obrázky. To trochu hráče mate, pokud tedy není zběhlý v tom, poznat dle obrázku k čemu tento vagón slouží. Jsou pak také úkoly, které nabízí výběr ze dvou možností, ale už není jasné ani u jedné možnosti jaká odměna vám vlastně po splnění náleží. Tyto úkoly jsem bohužel nejspíš nezaznamenal screenshotem.

Nakonec to nějak dopadlo a začal jsem zpracovávat i ropu a udržel se v kladných číslech, takže celé impérium bylo v pohodě udržitelné v chodu.

Když už mluvíme o impériu, tak co by to bylo za společnost, která nemá vlastní sídlo nebo spíš, kdyby majitel společnosti nemohl bydlet kde se mu zlíbí? Dle zatím dostupného skromného příbytku to vypadá, že veškeré finance majitel vráží zpět do fungujícího impéria. 😀

Dále bych se chtěl podělit o souhrn úkolů, které mi byly nabídnuty, pokud jich je více, můžete je posílat klidně do sekce „Zaznamenané úkoly ve hře“ na fóru. Následně bych je chtěl zpracovávat a vytvořit jim samostatnou sekci.

Jako vsuvku bych rád vložil několik postřehů z hraní.

Postřehy a nápady z hraní

  • i po vylepšení skladu (nádraží) – limit 750 kusů je hlášeno dosáhnutí limitu 200
  • při přetahování vagónů/lokomotiv by se hodilo mít podbarvený přetahovaný vagón/lokomotivu
    v případě projede lokomotiv/vagónů to stejné, aby bylo jasné, že je aktivní tlačítko „prodat“
  • opravit překrývání textu názvu nádraží a průmyslu viz.screenshot
  • mám pocit, že info o čekání u návěstidel naskočí až po vyřešení problému a následně tedy ani nezmizí (zmizení po vyřešení problému)
  • přidat zvuky při kliknutí na tlačítka (aspoň nějaké cvaknutí)
  • více intuitivní ikonky (třeba na load a save) – stále si je pletu
  • úprava úkolů – lepší popis odměn (někde není jasné jaká je odměna, ani dle obrázku vagónu)
  • bylo mi divné, že jsem vstoupil jakoby do období nafty až poté, co jsem celou dobu naftu využíval a kupoval lokomotivy s pohonem na naftu
  • úprava aktivní zóny u ikony pro odmítnutí suroviny v detailu nádraží viz.screen a popis
  • umožnit přijmutí/odmítnutí úkolů a nastavit nějaký postih při nesplnění
  • při dvojkliku na název uložené pozice ji rovnou načíst

Pár bugů/nedostatků, které v žádném případě nebrání v hraní, bylo mojí osobou odhaleno. Podělím se o ně zde, stejně tak bude upraven souhrn prozatím známých bugů na fóru.

Měl jsem problém s tím, že se mi nerozrůstá město. Po delší době (cca hodině hraní) jsem si všiml, že město má uprostřed slepé ulice a pro růst si nevytvořilo kolem sebe nové, takže byl nutný zásah přímo od hráče. Postavil jsem pár dílků silnice a město (v tomto případě spíš vesnice) začalo růst. Odměnou za možnosti růstu mi bylo to, že mizely budovy, naštěstí jen graficky. Po chvíli to ustalo. Možná chyba ve slabém hardware? To už asi nezjistím.

Takže takový tip: Pro růst potřebuje město silnice 🙂

Drobnějšího charakteru je další bug, kde se překrývá název nádraží s názvem průmyslové budovy, takže není ani jeden čitelný.

A poslední, na který jsem narazil mi skoro znemožnil odmítnout příjem suroviny. Pro odmítnutí/znovu obnovení příjmu některé suroviny je nutné kliknout na ikonku „fajfky/křížku“. Konkrétně u této byla aktivní zóna ikonky úplně bokem a při najetí myší přímo na ni nereagovala.

Early access Mashinek je dle mého stále v super kondici a neobsahuje neřešitelné situace. Docela mě překvapil způsob konstrukce tunelů, kde se tunel staví jakoby pod úroveň výchozího a konečného bodu. Zatím nemám ověřeno proč tomu tak je a jestli se vůbec jedná o bug.

Hraní jsem si opět parádně užil a tato hra nabízí už teď několik hodin herního času i když je omezený postup v érách a jedná se prozatím stále o single player.

Jako poslední obrázek máte tedy ještě jednou konečný výsledek mého snažení, které není vůbec dokonalé, ale dokonalost je přeci nudná. 😀

7 odpovědi na “Herní pocity, úkoly, nová epocha.

      1. matej02cz

        herní epochy jdou takhle

        1.epocha začátek hry

        2.epocha pokračovaní 1 epochy = nové vagony a mashiny 

        3.epocha raná doba nafty (aktuálně poslední epocha  ve hre)

        4.epocha pokračovaní 3.epochy  podle mě další nově vagony a další dieselové mashinky možná i průmyslu (vylepšení a další věci)

         

  1. Krtek

    K tomu tunelu, viděl bych to na dvě možnosti (mě to dělá taky). První je, že u vstupních portálů nemáte dostatek zeminy nad portálem, proto trať hned za portálem klesá, vyřešit lze na obou koncích zvednutím terénu. To je pokud trať padá (klesá) hned za portálem. Druhá je, že trať klesá a zároveň stoupá po chvíli zpět (pokud trefíte na obou koncích stejnou úroveň terénu) je, že kopec, kterým prochází tunel v určitém bodě se přiblíží tak tunelové troubě, že ta kvůli němu na chvíli klesne, aby tunel byl v souvislé délce mezi požadovanými body. Proto již jsem někde navrhoval, že by chtělo dát do požadavku u stavby tunelu, aby se ukazovala výška terénu (třeba se to dostane do seznamu přání, pokud se například zde bude anketa provádět). U tunelu je více chyb, například i s novou érou, je jejich stavba zadarmo, ač před stavbou jsou vyčíslené náklady. U mě, snad to není hardwarem mého PC, pokud stavím ve skále tak se někdy vůbec nevykresluje vjezdový portál.

    K městům, pokud se vygeneruje to s populací 1, tak mu hráč musí pomoct postavením základní sítě silnic. Pak už se rozrůstá samo, dokud si nezastaví budovami všechny komunikace.

    1. jerry-krtek

      K tomu tunelu. Postavíš tunel z bodu A do bodu B. V následném okně, než budeš potvrzovat stavbu a výběr typu tunelu, si všimni dvou samostatných šipek nahoru a dolu. Těmito šipkami právě volíš klesání nebo zvedání hloubky tunelu (zakřivení). Škoda jen, že tunel nemůže zatáčet a nejde vněm na trať osadit návěstidla. Jinak OK. Mouchy se časem vychytají.

      1. Krtek

        O šipkách samozřejmě vím jsou i u mostů, ale v tom co popisuji jsem psal, že pokud je mezi bodem A a B snížený kopec, tak už šipka nahoru co píšete nepomůže a tunel to podjede automaticky.

        K tunelům v oblouku, pěkné a praktické by to bylo, ale hra je zaměřena na jednoduchost jako tomu bylo u TTDX. Mouchy vývojáři vychytávají pravidelně a relativně často a za to jim patří dík.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.