Ahoj mashinkáři!
Dnes pro vás máme něco nečekaného – do hry jsme přidali život! Ode dneška budete potkávat řidiče a piloty, kteří se starají o vaši přepravní flotilu. Budou vám pomáhat, kdykoli bude vozidlo v provozu, nebude vykolejeno nebo zničeno a vy sami zrovna nebudete na sedadle řidiče.
Řidiči a piloti
- Každé silniční vozidlo nebo autobus má nyní svého vlastního řidiče (vizuální vzhled je interně náhodně zvolen podle indexu vozidla). Animace je řízena přední nápravou a zahrnuje také otáčení volantu.
- Každá lokomotiva má také svého vlastního řidiče (index lokomotivy a index vozu se použijí společně jako základ pro náhodné vybrání mašinfíry). Animace se přehrává pouze podle uplynulého času.
- Každé letadlo má svého pilota (index letadla se v tomto případě používá jako základ vizuálního vzhledu). Animace se také přehrává pouze podle uplynulého času.
- Vizuální vzhled kombinuje náhodné části modelu a také kolorování každé části. V některých případech si může vybrat i různá pohlaví.
- Existuje několik různých animací vybraných podle polohy sedadla řidiče a ovládacích prvků vozidla.
- Vizuální vzhled se vybírá podle typu vozidla (různé například pro parní a dieselové / elektrické kolejové motory).
- Model řidiče je skrytý, když hráč ovládá vozidlo sám nebo když je vozidlo zničeno či odstaveno.
Uživatelské rozhraní a herní pravidla
- Polohy kamer jsou nyní viditelné pouze tehdy, když se na ně cca kamera dívá. Díky tomu je uživatelské rozhraní o něco přehlednější.
- V nastavení grafiky je také možnost vypnout/zapnout řidiče.
- Vylepšena vizualizace plánu výměny vozidla, což umožní snadnější orientaci.
- Přidána automatická výměna vozidel na základě jejich stáří. To se může lišit u každého vozidla nebo být úplně vypnuto.
- Rychlostní limity pro asfaltové silnice byly zvýšeny.
- Opraven filtr podle nákladu v seznamu vozidel.
- Odstartovat vše / Zastavit všechna vozidla v seznamu vozidel nyní funguje správně, když je aktivní filtr.
Vizuální změny
- Přidán interiér lokomotivy BR 3.
- Přidán shader pro hořicí vozidlo, stejně tak už zničené vozidlo už má jiný vzhled než se odstraní.
- Opravené díry do terénu (lomy atd.) ve stavebním režimu při použití overlayů.
- Přidáno trochu více fresnelova efektu kolem objektů (vizuálně příjemnější).
- Přidáno vykreslování polí na dálku, ve stavebním režimu a kolem vodních ploch.
- Pole však nejsou viditelná v konstrukčním režimu kromě barvy země, což zlepšilo viditelnost při pokládání kolejí.
- Opravena vizuální šum horizontálních polygonů překrývajících se stromů ve stavebním režimu.
- Zeměný štěrk/beton je nyní viditelný ve stavebním režimu i na velkou vzdálenost.
- Okraje polí jsou nyní správně umístěny ve stavebním režimu (ty keříky kolem nich).
- Opravena chyba se zobrazením míst mimo mapu při použití jakéhokoli překrytí (overlayů).
Optimalizace
- Odstraněny některé výstupy do tracu pro ladění, které způsobily větší pokles FPS.
- Streamování souborů bylo přesunuto z vlákna pro synchronizaci do vlákna pro vykreslování (vlákno synchronizace je pro výkon kritičtější).
- Vylepšený výkon vykreslování stínů (chybně zneplatnilo více kaskád, než bylo potřeba).
- Optimalizovaná příprava části terénu na CPU.
- Optimalizovaná synchronizace překryvné mapy na GPU (barevné overlaye).
- Aktualizace budov jsou nyní distribuovány přes více tiků hry.
- Optimalizovaný výpočet obalového tělesa vozidla pro různé optimalizace.
- Požadavky na paměť GPU byly sníženy o ~36 MB.
Opravy
- Opraven pád při synchronizaci překryvů po změně velikosti mapy.
- Správně orientovaný úhel kamery při přepnutí na kameru v budově.
- Stavební zvuky jsou nyní pro každou část budovy, proto jich může být pro každou budovu více a budou správně reagovat na přidání/odstranění části nebo změnu upgradem.
- Hudba je nyní modifikovatelná (možné streamování ze zipu).
- Modové průmyslové upgrady správně zobrazeny až ve své éře.
- Opraveno odstranění upgradu, který změnil pouze vzhled modelu části budovy.
- Opravená pravidla upgradů pro modové budovy.
- Opravena konzistence autohealingu neplatných měst v uložených souborech při provádění na serveru nebo na klientovi.
- Opravena viditelnost upgradů budovy v okně budovy v editoru.
- Opravena chyba seznamu tras pro více hráčů.
- Opraven crash „Plants out of bounds“.
- Opravená detekce vozidla stojícího na železniční křižovatce (dříve hra mohla nedetekovat kolizi).
- Opraveno částečné autoheal poté, co budova ztratila svou mapovou reprezentaci (poškozené autohealing uložených souborů).
- Anticrash po selhání načítání animovaného modelu v driverech (konkrétní model se v takovém případě nepoužije).
Někteří z vás možná už dávno hráli s řidiči a piloty v experimentální verzi hry, ale tato aktualizace se tam zasekla na poměrně dlouho kvůli souvisejícím pádům v grafických ovladačích.
Ohledně chystané 7. epochy nám ještě chybí některé modely budov a balancování. Plánujeme také vydat úkoly na konci hry a mechanismy zásadně měnící část hry, jakmile se dostanete na její konec. Mezitím vypustíme další letadla a poslední balík silničních vozidel, takže zůstaňte ve střehu!
Můžeme také oznámit, že právě dokončujeme DEMO verzi hry! Děkujeme za veškerou vaši podporu a trpělivost. 🚂