Editor map je konečně venku, další větší aktualizace! S první várkou ručně připravených map. Seznam nejdůležitějších nástrojů pro podporu kreativity:
- Načítání / ukládání takzvaných „Scénářů“ (zatím to znamená připravených map, ale časem se pod to schovají i připravené skripty a vzniknou plnohodnotné scénáře).
- Podpora načítání / ukládání výškových map, masek pro vegetaci nebo mapy vlhkosti – pokud hledáte reálné mapy odkudkoliv na světě, zkuste stránku https://terrain.party/ a umístěte získanou výškovou mapu do adresáře /heightmaps/ ve složce s hrou.
- Generování terénu, měst, lesů, nebo průmyslu jedním kliknutím v editoru, takže můžete pro jednoduchost editovat až náhodně vytvořenou mapu.
- Mnoho různých (hardwarově akcelerovaných) štětců, schopných generovat nejrůznější šum, upravovat terén, přidávat / odstraňovat stromy, nebo třeba obarvovat trávu pomocí editace vlhkosti. Další štětce jsou například schopné opravovat rozšuměnou výškovou mapu, malovat řeky apod.
- Můžete ručně umístit, přejmenovat a nebo rozrůstat města, přikreslit jim silnice nebo ručně umístit budovy a definovat tak přesné rozložení a tvary měst.
- Jde i ručně umístit průmyslové budovy a hra je pak v každé epoše generuje právě na těchto místech. Pokud daný průmysl neumístíte ani jeden, hra jej vygeneruje náhodně.
- Můžete na mapu umístit i infrastrukturu jako koleje, mosty, tunely, stanice, rozšíření atp a určit tím hráčům unikátní startovní podmínky na Vaší mapě.
- Jde ke každé mapě dopsat textový popisek a každý hráč si jej může přečíst těsně před tím, než začne na Vaší mapě novou hru.
- Mapy jednoduše sdílejte pomocí *.mss souborů pro každou mapu (umístěných ve složce /scenarios/ uvnitř složky s hrou).
- První sada ručně vytvořených map (zatím 6 vyladěných map, některé i s počáteční infrastrukturou pro usnadnění vašeho startu).
- 7000+ reálných měst s pozicí a velikostí. Editor je schopný je přesně umísťovat do reálných map po zadání správné minimální a maximální zeměpisné šířky a výšky vaší mapy.
- Mnoho oprav, optimalizací.
- Nová parní mašina „Elishka“
Na konec seznamu je výzva přímo od Honzy, aby jsme sdíleli s ostatními výtvory a ty nejlepší z nich se dostanou spolu s vaším jménem do některého z příštích buildů 😉
Takže neváhejde a hlavně se nestyďte podělit o výtvory na které jste pyšní.
(seznam převzán přímo ze Steamu)
Co se týče různých nedostatků, které byly vzápětí po vydání této velké aktualizace odhaleny, budou fixnuty ihned jakmile to bude možné.
Takže nemějte strach, tým vývojářů stále na hře pracuje a další aktualizace na sebe nenechají dlouho čekat.