Mashinky.cz

Aktualizace, která do hry přináší několik vylepšení!

Máme vydanou další aktualizaci a není zrovna malá! S názvem „Usability update“, s doslovným překladem „Aktualizace použitelnosti“ nám přináší několik novinek, které nám mohou usnadnit hraní.

Již v předchozím příspěvku Novinka ohledně úpravy terénu a typů návěstidel jsme zmínili první dvě změny, které tato aktualizace obsahuje. Celkem jich je nakonec sedm a konkrétně se jedná o tyto:

Seznam všech nových vylepšení

  • Automatické vyrovnávání terénu
  • Automatický typ signálu
  • Zvýraznění bloků návěstidel
  • Zvýraznění typu průmyslu
  • Zvýraznění výšky terénu
  • Zvýraznění plánované cesty vozidla
  • Konce tratí a elektrifikace

Zde s dovolením přímo cituji Honzu z příspěvku na Steamu:

Automatické vyrovnání terénu při pokládání tratě
Tato nová možnost je podobná např. té při stavbě tunelu nebo použití razítek, ale tentokrát se jedná o samotné pokládání tratě: Jakmile plánujete trať v místech, kde pro to není vhodný tvar terénu, hra automaticky nabízí drobné terénní úpravy pro umožnění stavby.

Nabízejí se pouze opravdu drobné změny tak, aby pokládání tratě neztratilo přiměřenou výzvu. Na druhou stranu by ale měly vymizet otravné drobné manuální úpravy např. kvůli nemožnosti ve hře stoupat diagonální tratí. Určitě nepůjde prostě „natáhnout“ trať přes pohoří a bude stále potřeba ve složitějším terénu přemýšlet.

Díky téhle nové vlastnosti se ve hře objevila i možnost řadu nastavení měnit nejen při zakládání nové hry, ale i kdykoli v průběhu hraní.

Automatický typ signálu
Mnohokrát jsem zaznamenal, nebo viděl v řadě youtube videí či twitch přenosů situaci, ve které se hráč potýkal se správným použitím blokových a řetězových návěstidel ve hře. Jedná se nejspíš o nejsložitější mechaniku na zvládnutí a proto se snažím její intuitivnost dlouhodobě zlepšovat.

Dalším krokem, o kterém jsem dlouho uvažoval, bylo zjednodušení používání návěstidel ve hře tím, že by hra samotná detekovala situace, kde je lepší použít blokové a kde řetězové návěstidlo a buďto svoje zjištění hráči zobrazila, nebo rovnou správný typ vybrala sama. Tak vznikl nástroj s názvem Automatický typ signálu.

Jsem si jistý, že takové „zjednodušení“ rozdělí komunitu na skalní odpůrce a příznivce stejně, jako rozdělila i mě a Wada (který mi se hrou pomáhá nejen skriptováním úkolů, ale řešíme spolu i design). On sám byl na počátku striktně proti, ale po vyzkoušení nástroje pro automatický typ návěstidla se stal jeho největším zastáncem.

Samozřejmě jde i tato možnost kdykoli ve hře zapnout nebo vypnout.

Zobrazení bloků návěstidel
Pokud byste se rozhodli automatické typy návěstidel nevyužívat, pořád se v oblasti signalizace na trati dočkáte nové pomůcky. Je jí vizualizace bloku návěstidel. Po najetí na jakoukoli trať nebo návěstidlo se při aktivním jakémkoli nástroji na stavbu návěstidel zobrazí blok a jeho aktuální stav – jestli je obsazený nějakou soupravou, jestli neobsahuje nějakou chybu jako neexistující vjezd či výjezd apod.

V budoucnosti bych pro všechny tyto vizualizace chtěl do hry přidat samostatné okno, odkud by je šlo snadněji využít.

Zobrazení typu průmyslu
Další vizuální pomůckou je zobrazení typu průmyslových a městských budov a typu nákladu pro jednotlivé vagony. Zobrazení funguje při jakémkoli přiblížení a díky němu snadno najdete jakoukoli budovu nebo příležitost k přepravě materiálu na mapě. Také se v nápovědě u dolního okraje obrazovky zvýrazní typ průmyslu při přejetí myškou přes budovu.

Všechna tato zvýraznění budu dál rozvíjet a přidávat další, ale určitě dejte vědět Vaše nápady ať spolu vytvoříme tu nejlepší a nejpoužitelnější verzi.

Zvýraznění výšky terénu
Při přibližování a rotování můžete občas ztratit pojem o tom, kde je terén v rovině, kde svažitý, nebo v jaké výšce je protější břeh či sousední údolí.
Proto jsem do hry přidal další zvýraznění, které poodhalí mnohem lépe tvar a výšku terénu.
Používá se k tomu speciální barevná paleta, která se zobrazí jakmile vyberete jakýkoli nástroj pro úpravu terénu.

I tato vizualizace jde samozřejmě kdykoli ve hře vypnout nebo zapnout a to přímo v nástrojové liště pro úpravy terénu.

Zobrazení plánované cesty vozidla
Dalším vylepšením, které jsem delší dobu plánoval do hry zařadit, je zobrazování plánované trasy vozidel. Navigace vozidel je ve hře poměrně dynamická, není svázaná žádnou fixní linkou. Díky tomu se vozidla na každé výhybce rozhoduje, kudy se vydá. Bere při tom ohled nejen na délku trasy, ale například i na aktuální stav návěstidel nebo na možnost z cíle pokračovat do další destinace.

I díky tomu dochází občas k nejasnostem, proč se souprava vydala zrovna tou konkrétní cestou. Díky novému nástroji, schopnému zobrazit cestu do dvou následujících cílů, snáze pochopíme, jak se vozidlo rozhodovalo. Funguje to i na vozidla bez seznamu příkazů (kde se rozhodují automaticky podle typu nákladu).

Zobrazení je také animované a zobrazuje tmavší barvou i předpokládanou trasu do následujícího cíle.

Pokud se trasu nepodaří nalézt, vozidlo zobrazí červenou cestu až do příští výhybky, kde se samo zastaví.

Konce tratí a elektrifikace
V neposlední řadě je ve hře i např zobrazení konců tratě, nebo přechodů z elektrifikované na neelektrifikovanou.

Tyto ikonky, umístěné přímo na mapu, pomáhají nacházet situace, kde např. vlivem posunutého konce trati nedojde k napojení výhybkou na stávající. Dříve jste museli přiblížit kameru až k těmto místům a tak je jedině odhalit. Nyní by už hledání důvodů, proč vozidlo nenašlo trasu do cíle, mělo být o poznání jednodušší.

Zdroj: Steam Mashinky

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..